Friday, November 1, 2013

Stress to the max

Huhuh! 2 3 hari ni saya stress menyiapkan report untuk penuhi one of the university criteria kalau nak grad. 

Stress sebabbbbb baaaaanayakk benda yang kena buat. Haha! Tapi masih sempat update blog? untuk release tension =) blogwalking weekend okes. 

Bila fikir2 balik buat apa saya nak stress saya yang pilih jalan ni. Dulu elok2 kerja pergi pukul 7 balik kul 4. Tekanan kerja takde langsung. TEKANAN dari BOS adalah. 

Disebabkan satu benda yang saya sangat WONDER masa kerja dulu membuatkan saya nekad benti kerja. nak tahu apakah? bila saya tanya balik diri sendiri apa aku akan jadi for the next ten years? jawapan nya still macam ni juga. still DIPPPING, STRIPPING, PROTEIN TESTING. Oh by the way dulu kerja saya buat glove. Makanya hari2 hari2 saya buat glove. Hari-hari saya buat benda yang sama. Jadi saya tak mahu buat benda yang sama. Saya macam sukakan CABARAN. Ah ha! =)

Sebab itu lah saya benti dan saya belajar lagi. Now, macam2 saya kena buat untuk penuhi tuntutan universiti. Lab work kena siap. Report kena siap. Paper kena buat. JADI BUAT APA saya nak STRESS? huhuhu! Saya yang pilih. Saya yang mahu.

Cuma satu je lah sekarang bila saya tanya diri sendiri apa akan jadi for next ten years..?/ saya macam dah ada jawapan. tapi buat masa sekarang biarlah saya simpan untuk diri sendiri saja dlu. Semoga jalan yang saya pilih ini dapat membahagiakan sume. Diri sendiri, suami, anak, mak, ayah dan adik beradik, kawan2..dan sume2 lah. 


2 comments:

nohas said...

bagus dah ada future planning, bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian..

eira eixora said...

terima kasih kak