Wednesday, November 6, 2013

Macam takut pula kan sekarang?

Setiap hari ada je kita dengar kes yang kurang kita nak dengar kat KL ni. Dulu masa saya muda2...haha! I mean masa study degree dulu, saya selalu je datang KL ni sorang2. Naik tren turun tren. Pernah dari kelate datang kem kat banting sorang2. Naik tren kat kuala krai benti kat KL sentral. Itu sebenarnya pertama kali jejak kaki kat KL sentral. beranikan diri tanya sorang kakak tu kat mana tempat nak tunggu bas sume. Tapi kalau tanya sekarang ni saya macam tak berani sangat. 

Kalau yang boleh husband hantar nak je suh dia hantar. Tak pun keluar ngan kawan2. Sebenarnya apa yang nak jadi kat kita kita tak tahu. Tapi better kita berhati2 dulu sebelum apa jadi. 

Walaupun begitu kadang2 pergi juga UM naik tren kalau husband ada keje nak pakai kete. Sebab kete ada satu je. 

Tapi satu je lah. macam ramai pula yang salahkan polis dalam hal2 yang macam ni. kadang kesian kat mereka. Asyik kena ngan rakyat jelata. diorang pun ada family apa yang family diorang rasa kalau diorang dengar benda yang tak enak pasal keluarga mereka diperkatakan oleh orang awam. saya rasa tugas mereka tak mudah dan tak sume tugas mereka boleh direveal kepada umum. nanti kang lain pula jadinya. kalau ada apa2 yang tak puas hati better go directly to them kot. daripada duk sebar mana2kan. saya tkde spesifik nak cakap tapi pernah lah baca pasal ni somewhere else. 

Pape pun kita semua doa2kan semoga negara kita menjadi macam dulu lagi. Aminnnn!

psss: saya berdebar ni. ingat tak hari tu saya bertungkus lumus buat report di sini dan di sini. Lagi sebulan saya kena present report tu pada panel yang akan evaluate. nanti kena buat slide bagai. huhu! doa yang baik2 saja k. 

next saya kena siapkan satu paper untuk hantar ke ISI journal. mesti saya akan stress lagi nanti. tapi takpe stress untuk benda yang kita suka buat lain dengan stress untuk benda yang kita tak suka buat kan? buat benda yang suka pun stress juga ke??? haha!

6 comments:

Mizz Aiza said...

jenayah ada di mana-mana. bukan di malaysia saja, malah di seluruh dunia begitu.. apa-apa pun kena berhati-hati selalu..

Julia Johari said...

Ya Allah...semoga Allah permudahkan urusan u ye....

nohas said...

Sentiasa berhati-hati & menjaga keselamatan diri..

Good luck in your presentation...

Kayu Manis said...

Betul sgt mnakutkn..knor selalu drive sorang2...

tulh sblum melangkah keluar tu...doa byk2..

Anonymous said...

skang ni mmg kena lebih berhati2 dalam apa jua pun !

Unknown said...

betol tuh.. kena berhati-hati, walau di mana kita berada.


good luck yer utk presentation nye.