Monday, April 30, 2012

....dan sebenarnya non stick pan itu


Saya baru beli sebab nak buat roti jala. pertama sekali plan nak guna kuali biasa yang saya dapat adiah kawen. tapi tak menjadi. makanya saya pun belilah non stick pan ini. 

kebanyakan barangan kat dapur adalah adiah kawen. contoh adiah kawen:

1. set sudu
2. kuali biasa 2 saiz
3. rice cooker
4. water dispenser
5. set pinggan untuk 2 orang
6. set mangkuk breakfast untuk 2 orang
7. set cawan ngan piring
8. periuk 2 set
9. mangkuk set + mangkuk nasi tambah
10. jug + set gelas
11. coffee maker
12. tupperware

sume di atas saya guna sampai sekarang. terima kasih kepada kawan2 yang bagi adiah. saya suka sume adiah yang anda bagi.

malangnya takde non stick pan dalam senarai di atas. makanya saya sedaya upaya skip untuk menggunakannya sebab malas nak beli.

tapiiiii, bila beli saya terus jatuh cinta dengannya. sangat senang nak guna. patut lah ia macam mahal sket. ke tak mahal? hahaha! sebabnya yang besar mahal jadi saya beli yang kecikkk je. tapi sekarang saya mahu yang besar pulak. 

best2!!

tadi saya buat lempeng untuk dhiya guna non stick pan itu. sangat mudah. bila masak terus boleh angkat dengan senang nyeee. i loikeeee! nanti esok2 i tempek gambar lempeng pulak ye. 


2 comments:

Nuwairani said...

kak nani dapat hadiah non stick pan masa tukar2 hadiah hari guru. suke sgt dapat hadiah tu sebab boleh buat mcm2...kalau nak tahu, kak nani panggang ayam guna non stick pan je. pastu tutup pan tu dengan penutup kukusan supaya ayam cepat masak. panggang ikan pon sama. memang best la. kalo ayam tak letak minyak dah sebab lemak ayam tu keluar. tapi kalau panggang ikan, letak la satu sudu minyak.agak2 bahagian bawahnya dah garing, boleh terbalikkan. cicah dengan air asam! perghh!

eira eixora said...

ikan tu yang menarik. mahu cuba buat yang tu pulak pasni =)