Monday, April 16, 2012

Little Genting a.k.a Look Out Point


Ini adalah hasil snap gambar dari phone cikai ini. Nampak tak menara berkembar petronas itu. kalau tak nampak buat2 nampak ye. sebab gambar adalah sangat susah untuk di snap dengan tujuan untuk menghasilkan gambar seperti di bawah ini.

Gambar di bawah saya dapat dengan bantuan google untuk membuktikan bahawa KL sangat indah kalau dilihat dari look out point ini. kalau guna phone saya makanya keindahan yang digambar kan susah nak dikongsi ngan kalian sume. 


Ia terletak tak berapa jauh dari hospital ampang. If u come from somewhere else cari hospital ampang dulu sebabnya kan sign board hospital mestilah dari jauh lagi sudah ada. makanya bila sampai hospital pastikan hospital ampang adalah disebelah kiri anda. 

Then go straight, until u see the traffic light which is at the right sight has KFC and u take left. Then, dalam tak sampai sekilo kot ada sign board ke kiri bertulis look out point. Amik jalan tu. Jalan dia macam naik bukit skit. Until u reach one spot yang boleh nampak pemandangan exactly macam ni. Then kat situ lah. 

Actually kat atas lagi ada western restaurant kalau tak silap. tapi kalau dari restoran tu pemandangan ni sudah terlindung so better duk kat tempat yang slightly lower. Kat situ ada gerai2 jual kepak ayam, char kuey tiow, satar and so on. best la untuk lepak2 and see KL view. Plus agak sejuk skit. Sebab tu lah kot orang panggil little genting =)

4 comments:

ezat said...

Look out point and little genting is not the same.
Look Out Point is at Bukit Langat.
Little Genting is at Taman Bukit Permai.

eira eixora said...

oh yeke. ingatkan sama sebab bila google ada orang cakap sm.

btw, taman bukit permai kat mana?

Osman said...

Salam. Kalau nak pergi sini, waze Bukit Permai ke? Fikir fikir mcm mahu pergi hehe. Tq :)

eira eixora said...

Maaf. Saya dah tak bape ingat. Sebab dah lama ni pergi.