Monday, December 3, 2012

Zoo Negara

Pertama kali g zoo negara adalah masa darjah 5. ada lawatan sekolah. normal untuk lawatan sekolah ke tempat2 macam tu kan? kemudian da tak pergi dah. sampailah masa pregnant dhiya amani hari tu ajak husband pergi. tp husband tak bagi pergi tengok binatang masa tu. then dhiya amani keluar. kecit cenonet pulak nak bawa dia tengok binatang2 bagai. takut mamanya yang terlebih excited. anak tak paham apa2 pula. okelah di kala dhiya amani setahun 8 bulan dapat bawa dia g tengok binatang kat situ. ada yang dia excited tengok dan ada yang dia dah tak nak tengok. sebab mungkin zoo tu besar. bila da sampai ke kawasan last2 tu dhiya da penat nak start buat perangai. nak amik gambar pun susah. 

dipendekkan cerita jom layan gambar kitorang masa di sana.





papa & dhiya dalam aquarium =)


dhiya amani & thaqif ubaidullah





mula tak nak duk siap. isk isk isk


kura2 besar gler...makan banyak


ular...


tak nak pandang kamera dah...


da tak larat nak jalan. naik bas pulak..
exact word bas ke apa ni?


my sis family

kat bawah ini pula adalah hobi baru saya. kumpul frigde magnet. walhal baru ada beberapa je. ada yang azra bagi masa dia beli kat perth. dan ada yang kakak ipar bagi masa dia beli kat shenzhen. tu je obersea punya. yang lain sume malaysia punye. 


The latest one of cos yang pergi zoo ni lah. beria nak beli. husband oke kan aje hobi terbaru i ni. wink wink wink. harga rm8.50 rasa2nya.


Ini pula masa singgah cameroon highland masa on da way dari kelantan ke KL hari tu. Mungkin story tu tak citer lagi kat sini. insyaAllah klau rajin adalah tu citernya k.

Satu rm4. kalau beli 3 biji rm10. oke saya beli satu je. sebab buat apa banyak2 kan. hehehe. sep2


ini pula masa g bukit tinggi hari tu. citer ada kat sini. pun beli satu yang ni agak mahal kalau tak rm9, rm19 lupa yang ingat 9 tu je. hehehehe

4 comments:

Kakzakie Purvit said...

Kakak pun fridge magnet collector. Whole family tau. So kawan anak-anak ke kawan abang yg pergi jenjalan bagi souvenir FM memang kami suka..

Abam Kie said...

rindunya kat zoo negara. last visit was in 1992...dh 20 thn x gi sana!

Kayu Manis said...

mesti lalu dpn rumah kak ni..nak ke zoo..lama juga tak pg zoo..

comel dhyia..

eira eixora said...

Kakak suke FM ke? insyaAllah kalau berpeluang ke Obersea sy bg adiah kak kakak.

Daddy Zuki, 1992 lama tu. masa tu sy br pra sekolah

Knor, umah akak kat mana. selalu jugak sy lalu situ g umah sedara kat gombak.